Avagy a mi történetünk...

Mi Menni Anglia

Mi Menni Anglia

Jogosítvány

2015. február 26. - bukiszabolcs

No ez a történet is érdekesre sikeredett a kiutazás miatt.
Így 30+ évesen már illene jogosítvánnyal rendelkeznem, ám ez az elmúlt években valahogy kimaradt. Tavaly februárban elszántam magam, és beiratkoztam.

A szokásos forgatókönyv, hogy mindenki azt meséli, hogy "nekem milyen egyszerű volt", "mivel nem fizettem a vizsgán, ezért nem mentem át", "a KRESZ vizsgán négy alkalommal megvágtak egy hülyeség miatt" és a többi.

Magam sem tudtam mire számítsak, csak annyi volt bizonyos, hogy a tőlem telhető legjobban próbálom véghez vinni, és nem fizetnék zsebbe senkinek semmiért. Ha hülye vagyok, akkor húzzanak meg, de csak azért, mert kell a pénz az oktatónak/vizsgáztatónak, nem vagyok hajlandó pluszban tízezreket fizetni.

Az órákra tisztességesen bejártam, bújtam a könyvet, és hála a technikai fejlődésnek, az interneten rengeteget tudtam gyakorolni a vizsgára. A kollégákat és családtagokat szerintem sikerült az őrületbe kergetni, főleg a rég óta vezetőket, hisz az elmúlt pár évben elég sok pontban módosult a KRESZ. Mindenki szlogenje, "majd ha vezetsz, majd meglátod, hogy senki sem tartja be maradéktalanul". A vizsga elsőre sikerült, talán 6 hiba ponttal.

Ezután oktató választás. Persze délután senki sem ér rá, kora hajnalban kell kimenni Budaörsre a tanpályára. Szerencsére engedékenyek voltak a kollégák, és nem volt probléma a késésből.
Az oktatóval ellenben nem jöttünk ki. Sajnos inkább ideges voltam mellette mint nyugodt, így pedig nem jó vezetni. Az iskola probléma és akadékoskodás nélkül átirányított egy másik, számomra időben, és helyben is barátságosabb oktatóhoz. A kötelező óraszámon felül talán csak pár órát kellett vegyek. Szerencsére sikerült egy jó időpontot lefoglalni a vizsgára, sajnos már szorított a kiutazási dátum.

Augusztus 21.
Egy nappal a nemzeti ünnep után, reggel 8 óra. Hideg és szakadó eső. Be voltam tojva, mert esőben nem sokat vezettem, ami volt is, az is csak nyári zápor, ami pár perc alatt kizuhogta magát, majd tovább állt. Itt folyamatosan darált az ablaktörlő, nem sokat láttam. Az oktató jó előre megnyugtatott, illetve olyan tanácsokkal látott el, amivel a hebrencs malőröket el lehet kerülni, illetve megállapodtunk egy jelben, hogy mit fog csinálni, ha oltári nagy ökörséget készülök végrehajtani.
A párhuzamos parkolásnál sikerült majdnem elrontanom. Az oktató szerint elsőre megtaláltam az ívet, és tökéletesen beparkoltam volna, de nekem sikerült elrontani, és igazából várta, hogy mikor szól a vizsgabiztos, hogy "köszönjük, ennyi volt". Végül sikeresen megcsináltam minden feladatot. Az előírt 30 perc helyett 50 perc volt a vizsga, de így is csak 3 hibát sikerült találnia a vizsgabiztosnak. Az egyik, a "nem a kellő ideig üzemelteti az irányjelzőt", illetve a "nem néz elégszer a tükrökbe" (soha nem sasoltam annyiszor hátra, mint vizsgán), valamint "nem megfelelő sebességbe kapcsolt". Ha jól emlékszem, emelkedőn hamar váltottam fel. De a lényeg, hogy elsőre, minden segítség nélkül sikerült, mindenki egyben, sérülés nélkül térhetett haza a családjához aznap.

Az egészségügyi vizsgát napokkal a kiutazás előtt tettem le, szimpla trehányságból. Mondjuk nevetséges volt a vizsga, de az alapok megvannak, remélhetőleg soha nem lesz rá szükség.

A vezetői engedélyt már akkor postázták, mikor már kint voltunk, így pár hónapig nem vezettem, de hogy újra itthon vagyunk, próbálkozom. A tipikus mazsola betegségben szenvedek, de a kocsiban van egy mobil "T" betű, így talán elnézőbbek egyesek.

Hát ennyi volt a rövid történet.

A bejegyzés trackback címe:

https://mimennianglia.blog.hu/api/trackback/id/tr687003885

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AggiCo 2015.02.28. 08:50:53

Hogyhogy itthon vagytok? Látogatóban? Vagy végleg?

bukiszabolcs 2015.02.28. 08:54:40

@AggiCo: Csak szabadságon.
Nálad mi a helyzet?

AggiCo 2015.03.06. 08:57:57

Mi építgetjük, azaz bontogatjuk lefelé az itthoni életünket, minden munkánkat teljesen online vonalra akarjuk terelni, és utána tudunk csak indulni...

husimusika 2015.03.11. 15:50:52

Ügyes vagy Szabi!! :)
süti beállítások módosítása