Avagy a mi történetünk...

Mi Menni Anglia

Mi Menni Anglia

Technikai problémák

2014. november 05. - bukiszabolcs

Szóval az elmúlt héten több, ráadásul elhúzódó technikai probléma is akadt, melyek, és a háztartás mellett sok időt nem tudtam a blogra szánni (azért nem kell sajnálni).

Előre is elnézést mindenkitől, hogy ilyeneket írok, de előre jelezném, hogy aki nem kíváncsi számítástechnikával kapcsolatos írásokra, az még most lapozzon tovább. Furcsa, érthetetlen szavak lesznek a hajtás után.

Én szóltam...

És most így írás közben fura látvány, hogy 6°C-ban fociznak a srácok rövidnadrágban és pólóban. Talán ezért is jobb a brit futball mint a magyar? Na mindegy, ne politizáljunk.

Valójában persze az történt, hogy egy kis gond akadt a laptoppal. Szereztünk egy kényelmetlen spam generátort, így a böngészés gyakorlatilag igen problémássá vált, egy linkre kattintva tök más oldal jött be. Rendszeres értesítést kaptunk arról, hogy a telepített JAVA verzió sajnos nem friss, ezért frissítsük. Meg sem várta, hogy kattintással jóváhagyjam a leöltést, máris szorgalmasan töltődött lefelé a SETUP.EXE. A weboldal kísértetiesen emlékeztetett egy régebbi JAVA oldalra. Mindenesetre gyanús volt, mert tudtommal már évek óta nem a Sun Microsystems a tulajdonos, hanem az Oracle. És persze a hivatalos oldalról nem a setup.exe fájlt töltöd, le hanem az elnevezésben azért vannak olyan információk is, mint a milyen telepítőt töltesz le, milyen verzió számot, illetve újabban az architektúra típusát is. Miután így ment napokig, megelégeltem a dolgokat. Először megpróbáltam magam, két kézzel kigyomlálni a gépet. Egy rakat aprócska program volt a gépen, amik mindenféle kéretlen reklámmal bombáztak. Miután sikerült mindet kitörölni, nyugodtan hátradőltem. De csak 10 percre, mert a kis rohadékok újra telepítették magukat - valahogy. De nem akartam nagyon mélyre menni, meg a regisztrációs adatbázisban turkálni.

Mivel soha sem voltam a vírus irtók nagy barátja (szerintem ha az ember okosan mérlegel, és meggondoltan kattint, valamint jogtiszta szoftvereket vásárol, akkor nagy baj nem érheti), első kézenfekvő módszernek a gép újra telepítése jött szóba. Ezt gyorsan meg is tettem, ám egy cseles kis operációs rendszer frissítésnek köszönhetően sem a billentyűzet, sem a tapipad nem működött. Még jó, hogy van külön egér.
Másnap ismét újra telepít. Láss csodát, ismét működik minden. Mivel szűz gyári telepítőm van, a windows 7 pedig már a sokadik nagy szerviz csomagot kapta meg az évek alatt, így temérdek számú és méretű frissítés érhető el. Pont emiatt a frissíés nagy százalékban lefoglalja a számítógép erőforrásait, gyakorlatilag egész nap semmit nem lehetett a géppel csinálni. Dél körül sikerült ismét beszedni a billentyűzet és tapipad gyilkos frissítést. Innen nincs más kiút csak az előre, így a maradék, több mint 170 frissítő csomagot is ráeresztettem a gépre. Ezzel cirka négy órára két vállra fektettem a masinát, így elmentem bevásárolni, illetve csináltam vacsorát.

Időközben rájöttem mi is volt a gond. Gondoltam kipróbálom a 2013-as Office csomagot. Sajnos jött vele  reklám is. Sebaj, első fizumból szerintem megveszem, mert amúgy barátságos, és könnyen kezelhető.

A frissítés szerencsére megoldotta a problémát, valószínűleg egy csomagocska belekavart az illesztőprogramba, de egy másik megfixolta.

És persze közben elkezdett motoszkálni a fejemben, hogy miért is nem próbálom már ki a windows 8.1-et? Évekkel ezelőtt jelent meg a 8-as verzió, ami ugyan nem volt sikeres, de nagyon nyomták. Több ismerős is mondta, hogy a 8.1 viszont már barátságosabb, és vannak benne jó dolgok. Nincs benne start menü. Jó, leszarom, talán túlélhető (persze van, csak más a neve, máshogy néz ki, de lényegben van).
Gyorsan beregisztráltam magam, és letöltöttem a majd' 4 gigabájtos képfájlt. Gyorsan ki is írtam lemezre (mert hoztam magammal - bármi lehet, címszóval).

A tegnapi napon még reggel szikrázó napsütésben fel is telepítettem.

Még tesztelem. Kissé más ugyan a kinézet, mintha visszamászott volna kétdimenziósba. Fura, hogy nem érzékeled az ablakokat, mert gyakorlatilag nincsenek is. Minden teljes képernyőben jelenik meg. nincs mélység, nincs háttérbe rakott ablak. Ha ez a puritán, egyszínű, kétdimenziós felület kell ahhoz, hogy az operációs rendszer ne terhelje meg a vasat, akkor elfogadom. De szerintem azért lehetne egy kicsit modernebb. De legalábbis számomra nem ez a modern. Nem feltétlenül tetszik ez a stílusvilág. Nem vagyok dizájner, a fotosophoz sem értek. Próbáltam már egy csomó operációs rendszert, a windows sorozatból gyakorlatilag csak a Vista maradt ki. A 7-es nagyon tetszett. Gyors volt, az XP után egyenest a megváltás. Linuxból volt Ubuntu, Fedora, Mint, Debian, Mandriva meg még ki tudja hány. Habár a Gnome felület eléggé hajaz az Apple rendszerére. Szóval az tetszik. Van egy egységes stílusa. Nem tetszik, hogy a szövegek nem egységesek Egyszer 4 milliméteres, másszor pedig 2 centis. Nem ezt szokta meg az ember szeme.

Na mindegy, most már fent van, szóval a lényegi akadály elhárult a blog folytatása elől.

A bejegyzés trackback címe:

https://mimennianglia.blog.hu/api/trackback/id/tr16866089

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

husimusika 2014.11.06. 08:52:40

Ezt nem hagyhattam ki: MI VAN??? :D Azért nyugtass meg, hogy biztosan olvassa olyan is aki ezt érti, és aki örömmel végigolvasta :)
A napsütés szót értettem!
süti beállítások módosítása