Avagy a mi történetünk...

Mi Menni Anglia

Hétvége

2014. október 10. - bukiszabolcs

Ahogy elnézem, elég régen írtunk.

Az alattunk lévő lakásban még mindig felújítás zajlik (már első nap is hallottuk), nekem egyelőre még mindig nincs munkám, de kitartóan küldözgetem az önéletrajzokat. Az időjárás a szokatlan enyhéről tipikus őszire fordult. Éjjelente már kellemetlenül hűvös van, és nappal sem kúszik fel 16 foknál feljebb a digitális hőmérő higanyszála. Az interneten megtaláltuk, az otthoni időképhez hasonló brit weboldalt, így nagyjából tudjuk mire kell számítsunk időjárás terén.

Múlt hétvégén mindkét nap csavarogtunk.

Szombaton Londonba mentünk be, egy kicsi shoppingoltunk Camdenben. Persze ezen a napon érkezett meg az őszi légtömeg, így szinte egész nap csepergett az eső. Hajnalban keltünk, hogy elérjük a 8:23as gyors vonatot. Mázlink volt, mert késett. Mindössze 25 perc alatt a vidékből a pezsgő nagyvárosba cseppentünk, ahol már rutinosnak mondhatjuk magunkat. Gyorsan feltöltöttük az Oyster kártyánk egyenlegeit (3 éve használtuk őket utoljára).

***

Aki esetleg nem ismeri a londoni tömegközlekedést.
A 2003ban bevezetett elektronikus kártya szolgál az utazási jogosultság igazolására a TFL, vagyis a londoni tömegközlekedési társaság járatain. A metrón (itt kint underground) beléptető kapuk vannak, a buszokon pedig a sofőrnél egy olvasó eszköz. A kártyát az olvasóhoz kell érinteni, az pedig a központtal egyezteti, hogy érvényes-e vagy sem. A kártya egyenlegét előre fel kell tölteni. Vannak úgynevezett travelcard-ok, melyek több napra, hétre, hónapra szólnak. Ugyanúgy, mint nálunk a bérletek. Tapasztalat, hogy a napijegy nem éri meg. Minden utazás ugyanannyiba kerül ám van úgynevezett csúcsidei tarifa is, ami egy picivel azért több. Van egy napi plafon (cap), ami függ az igénybevett zónáktól, illetve utazott-e az illető csúcsidőben. Ha a plafont eléri az egyéni utazásokért levont összeg, akkor arra a napra többet már nem von le a rendszer. Egyszerű.

Késő este értünk haza, alaposan elfáradtunk, de jó volt.

Vasárnap már ismét ragyogó napsütés keltett minket. Gondoltuk elkerekezünk a Welwyn és Hatfield közti Tesco Extrába.

Sajnos a délelőtti bringaszerelés miatt csak délben sikerült elindulni. Móni bringáján cserélni kellett a hátsó tengelyt és a csapágyakat (ezt persze szerviz csinálta, nekem csak be kellett rakni a kereket illetve beállítani a váltót), az enyémen pedig a váltó makacsolta meg magát, így meg kellett hekkelni.

Mivel már igencsak az ebédre járt az agyunk, gyorsan vettünk (meleg) csomagolt ebédet és egy kis szedd magad salátát és kiültünk az áruház mögötti hatalmas parkhoz ebédelni. Itt jött a meglepetés, hisz épp bolhapiacot tartottak. Vettünk pár apró, de hiányzó apróságot a konyhába, nevetséges aprópénzért. Sajnos az árusok jó része már hazament, így majd megyünk megint.

A kellemetlen időjárás megérkezett, és vele a fűtési szezon. Gondoltam megvárom a Magyarországon hivatalos dátumot, de egyik reggelre már igen hűvös volt a lakásban, kénytelen kelletlen de belőttem a kazánt.

A lakásban kombi cirkó van (vagy mi a szösz). Egy falra szerelt eszköz csinálja a fogyasztási melegvízet és a fűtést. Habár mind a cirkóra, mind  termosztáton fel van tüntetve a használati utasítás, azért az interneten utána néztem. Teljesen jó, mert a készülék egymaga intézi a fűtési rendszer légtelenítését és nyomást is után állítja ha szükséges. A termosztáton csak a kívánt hőfokot kell kiválasztani, vagy beprogramozni az automatát.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AggiCo 2014.10.19. 18:52:13

Igen, pont egy hete. Én kíváncsian várom a fejleményeket! :)