Avagy a mi történetünk...

Mi Menni Anglia

Hitchin

2014. október 22. - bukiszabolcs

Egy újabb napsütéses hétvége, és úgy gondoltuk körbenézünk a szomszédban is.

Úticél: HITCHIN

Ugyan egyszerű lenne "átruccanni", de vasárnaponként a vasútvonalon karbantartási munkák vannak. Stevenage és Alexandra Palace közötti megállókból pótlóbuszok szállítják az utasokat. Egy vágányon pedig megállás nélkül lehet bejutni Londonba. A pótlóbusz távolsági busz, hatalmas 50 személyes, és ugyanazt a kényelmi színvonalat képviseli mint a távolsági vonat. (A helyi közlekedésű lassú vonat itt is hagy némi kivetni valót maga után - de legalább van rajta konnektor, így ha az embernek éppen lemerülne a telefonja, tudja tölteni)

Érdekes volt, ahogy a sofőrök a parányi vidéki utakon terelgették a gigászi járművet a parányi utakon. Sokhelyüttt olyan keskeny az út a két szélén lévő felfestés között, hogy két személyautó is csak neccesen fér el, nemhogy két busz. De szerencsére van járda, útpadka, megoldották. Míg a vonat egy gödörben halad - egyrészt kiegyenesítve a tájat, másfelől gondolom a zaj mérséklése végett -, addig a buszról látszik az egész vidék. A napi esőnek köszönhetően minden gyönyörű zöld, illetve az ősz miatt a fák már sárgában és pirosban ragyognak.

Welwynből így átbuszoztunk Stevenage-be, ahol vonatra szálltunk, és utaztunk egy megállót.

Ez itt Stevenage vasútállomás. Gyakorlatilag pontosan ugyanúgy néz ki mint több másik a környéken.

Hitchinben is rendszeresen tartanak zsibvásárt, ugyan egy kicsivel szervezettebb keretek közt mint Hatfieldben. Közvetlenül a Szent Mária templom mellett egy erre kialakított helyen, sátrak alatt, részben konténerekben árulnak. Itt is van minden, a megunt játékoktól kezdve ruha, elektronika és zöldség. Ugyan nem vettünk szinte semmit, de érdekes és vicces dolgokat is találtunk. Például a második világháborús roncsok:

És ha már itt vagyunk, akkor kicsit körbenéztünk.
Az 1800-as években épült házak, vörös tégla és modernebb sorházak mindenhol.

A térképen jól látható, hogy a vidéken rengeteg apró kis tó, patak található. Valószínűleg emiatt nagyon sok madár él itt. Welwynben több mint száz madarat láttunk a kis tavacskánál.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AggiCo 2014.10.22. 13:29:54

Hú, nagyon irigykedek ám! Nagyon szép helyen jártatok!
A piacot véletlenszerűen találtátok, vagy neten előre kinéztétek? (Ha előre, akkor milyen oldalon?)

bukiszabolcs 2014.10.22. 13:34:26

@AggiCo: Nem visszük túlzásba a kutakodást, csak beírjuk a keresőbe a település nevét és azt, hogy flea market, vagy car boot sale. Ahogy észrevettük, majd' minden településen van ilyen.
Hitchin szép, de legközelebb kerékpárral megyünk. :)