Avagy a mi történetünk...

Mi Menni Anglia

Mi Menni Anglia

Autós mizéria

2014. október 29. - bukiszabolcs

Páran közületek már részben ismeritek a sztorit.

A történet azzal kezdődik, hogy elindultunk Angliába. Mikor az ember nekivág valami nagyobb dolognak, rendszerezi a teendőket és igyekszik mindenre gondolni. Mi is így tettünk, és pár nappal indulás előtt autót béreltünk. És a kálvária elkezdődött...

Szóval alaposan átrágtuk a dolgokat. Nem egy vasútjegyről beszélünk, hanem pár tízezer Forintról, de számtalan előnye van. Egyik, hogy a repülőtérre megérkezve 3 bőrönddel, buszozni, vonatozni azért annyira nem vicces, főleg, hogy igen nehezek voltak, az egyiknek le is szakadt a füle. A társaság kiválasztásánál fontos szempont volt a megbízhatóság, illetve a korábbi "vásárlók" pozitív tapasztalata. Pár fonttal drágább volt ugyan a bérlés, de pozitívabban jellemezték a céget. Szép képek, adatok, sorrendben listába szedve. Kattinottunk, és ott helyben az interneten ki is fizettük. Mi sem egyszerűbb. Van autónk - igaz csak pár napra.

Az első probléma a társaság megtalálása volt. A repülőtéren közvetlenül 3 vagy 4 társaság pultja van jelen, na az Alamoé nincs itt. Kérdezgettünk mindenfelé hol lehetnek, de sajnos senki sem tudta. A végén felhívtuk a társaságot, elmondták hol vannak, de arról, hogyan jutunk el, csak találgattak. Egy negatívum. Legalább ennyit tudhatnának a társaság emberei.

Végül buszra kellett szállnunk, ami elvitt egy autó parkolóig. Itt voltak a bérbeadós cégek autói, A tájékoztató táblán itt sem szerepelt az Alamo emblémája. De gondoltuk megpróbáljuk.
Szerencsénk volt. Az ügyintézés hamar ment. Megvan a foglalás (előre kifizettük), papírmunka, milyen biztosítást kérünk. Itt egy picit elbizonytalanodtunk, mert a biztosítás maga majdnem ugyanannyiba került mint az autó. Végül is inkább feleslegesen fizessük ki az 50 fontot, mint mondjuk valaki megkarcolja az autót, letöri a tükröt, és máris fizethetünk 300 fontot. A biztosítás normál törésre és talán lopásra is vonatkozott. Így összesen 130 fontot fizettünk - volna. Hozzá tenném, hogy 250 font kauciót rebesgetett a srác, de csak arra az esetre, ha valami nem úgy van az autóval, ahogy le lett beszélve, ám ez majd csak az 50 fontos biztosítással együtt realizálódik. Érdekes volt, mert semmi szerződést nem kaptunk, csak egy papírfecnit, amin szerepelt az autó állapota és meglévő sérülései. No meg milyen biztosítást kötöttünk, annak mennyi a díja, illetve pár adat és egyéb tájékoztató összeg.

Egy kis pozitívum. Az autó átvétele gyorsan, különösebb probléma mentesen ment. Az autóval semmi probléma nem volt. Még bőven 10000 km alatt volt, tehát bejáratósnak mondható. Minden kifogástalanul működött, óriási segítség volt a cipekedésben.

3 nap alatt cirka 310 km-t tettünk meg békességben. A megjelölt határidő előtt kitakarítva, megtankolva visszavittük az autót ahogy kellett. Az autót átvették tőlünk - igaz csak szemrevételezéssel, a kulcsot átadtuk. És még jó, hogy lefényképeztem a műszerfalat!

Talán egy héttel, vagy kettővel később - mikor már réges-rég elfelejtettük az egészet, egyszercsak a boltban nem tudunk kártyával fizetni. Azzal, amit átadtunk a bérléskor.

Otthon az internet bank megles, és egyszeriben elpukkant az agyunk. Több tételben cirka 800 fontnyi összeget részben levontak, részben lefoglaltak a számlán. Mindezt a vésztartalék, és a teljes hitelkeret összegére, és még ezen felül is. Ezt mondjuk nem értettük, hogyan lehet a hitelkeretet túllépni, de mindegy is. Szóval egy cseppet elborult az agyunk. Próbáltunk visszaidézni minden részletet, de semmi. (és akkor ismét leírom, mindennel együtt 130 font a meg nem kapott számla végösszege).

Gyorsan írtunk egy levelet és elküldtük. Rögtön jön a kedves levél, hogy 10 napon belül válaszolnak. Mint kiderült, ez 10 munkanap, tehát két hét teljes bizonytalanság, közben a készpénz fogyott. Mentek a telefonálgatások is, de ennél a cégnél senkit sem lehet elérni. Mind emailben, mind telefonon csak problémát lehet bejelenteni, aminek az átfutási ideje 10 munkanap. Ez aztán customer service.
A tizedik napon jön a levél, hogy azért vontak le XXX összeget, mert egyrészt az 50 font biztosítás, és mivel túlléptük a bérlés időtartamára vonatkozó 500 km összes megtett utat, azt a szabályzatban megjelölve 0.1 fonttal felszorozták (gondolom ilyen amortizációs díj, meg környezetterhelési marhaság). Magyarországra küldtek egy számlát, abban szépen ki is derült, hogy összesen 3072 km-t autóztunk a 3 nap alatt! Az majdnem kereken 1000 km naponta, vagy ha jobban tetszik Budapest London oda vissza. Autóval. Tehát jogos a levont 350 valahány font. A bibi ott volt, hogy ez kétszer szerepelt a bankkivonatban, ők pedig csak egyszer vonták le. A többi apró tételről ne is beszéljünk.
Rájöttünk a turpisságra. Előre jelezném, hogy részben MI vagyunk a felelősök.

A műszerfal által mutatott értékek változtathatóak metrikus és angolszász mértékegységek közt. Mivel nekünk szimpatikusabb volt a metrikus, átállítottuk. Na ezt nem kellett volna. Emberünk az utólagos ellenőrzésnél nem vette észre, hogy a számláló mögött nem MIL, hanem KM szerepel. Az átváltásból eredő különbözetet pedig lazán elhitte. 3000 km! A pincér meg a számla végösszeghez hozzáadja a dátumot.

Szóval pár levélváltás - egyenként 10 munkanap, bár egyik esetben 14 után válaszoltak. Sikerült kideríteni a problémát. Elnézést kértek, meg vagy 7 munkanappal később visszautalták a levont összeget, majd levonták a jót. De poénból még 17 ezer Forintot levontak a nem tudjuk mire, aztán egy másik számlára visszautaltak 28 ezret. Teljesen nyomon követhetetlen mit csinálnak. Persze számlát azóta sem kaptunk. Sem a javításról, sem bármi egyébről. Összesen két tételnek kellene szerepelnie a kivonaton. Az egyik a bérlésé, a másik pedig az utólag megállapított összeg. Ehelyett 6, azaz hat darab tétel szerepelt, még a hiba kiderítése előtt. Sem email, sem levél, sem telefon nem jött felőlük.

Elismerjük, hogyha az órát nem állítjuk át, akkor igen nagy valószínűséggel nem történik meg. A probléma a panaszkezeléssel van. Ma október 29.-a van, és a probléma még csak félig oldódott meg. A zárolások feloldódtak, de az értéknapig nem tudtunk hozzáférni a pénzhez.

Szerencsére tartalékkal érkeztünk az országba. De belegondolni is rossz, mi lett volna, ha pont annyi pénzünk van, hogy az első hónapra elegendő. Szóval ha esetleg olyan is olvassa a blogot, aki készülődik, mindenképp gondolja át alaposan az egésze újra, mert eddig nagyon sok hasonló sztorit hallottunk.

Jelezném, hogy a bejegyzést korábban írtam, de csak most teszem ki.

Persze sem számla, sem egy levél, sem egy email nem érkezett a társaságtól. Kéretik kerülni őket.

A bejegyzés trackback címe:

https://mimennianglia.blog.hu/api/trackback/id/tr826825741

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Thirstybear 2014.11.04. 18:59:03

Hát, ez a szívás! Ez az, amitől egy ilyen hosszú utazás kapcsán aggódunk. Remélem, minél hamarabb, kedvezően megoldódik minden!

AggiCo 2014.11.04. 18:59:07

Nagyon jó, hogy leírtad, köszi. Bár nem terveztem autót bérelni, autóval tervezek menni:), de nagyon hasznos és tanulságos történet. Köszi.
süti beállítások módosítása